Project
Beeldinformatie over het project
Projectinformatie
Vereisten
Bekistingsysteem waarmee, binnen de gestelde deadline, het storten van de betonbell in de startschacht kon gebeuren, zodat de boorwerkzaamheden aansluitend van start konden gaan. Verrijdbaar bekistingssysteem, zodat er geen tijd verloren ging met de demontage van de bekisting. Toleranties: de diameter van de bekisting mocht niet te klein zijn om ervoor te zorgen dat de boor met een diameter van 11,20 meter er doorheen kon. Strikte timing en strakke planning.
Oplossingen
Voor het storten van het onderste deel van de betonbell werden VARIO schaaldelen van telkens 5 meter lengte voorgemonteerd in de montage-afdeling van PERI in Schijndel. Die werden vervolgens op de bouwplaats gekoppeld tot een bekistingseenheid van 15 meter. Voor het bovenste deel van de betonbell werd een verrijdbaar bekistingssysteem ingezet. Daarbij werden de eerder gebruikte schaaldelen omgekeerd en opnieuw gekoppeld om 15 meter te storten. Na het storten en uitharden werd het bekistingssysteem per 5 meter losgekoppeld, uit de schacht gereden en gedemonteerd. Toegangsteigers PERI UP Flex voor een veilige toegang van het maaiveld naar de tunnelniveau, 19 meter lager. modulaire steiger PERI UP Flex met plateaus om de 2 meter voor de werkzaamheden aan de kopkist. Vloerbekisting voor het storten van de tunnelinrit naar de startschacht.
“Voor dit project waren er verschillende kandidaten in de running. We kozen uiteindelijk voor PERI o.a. omdat zij met een zeer goede en doordachte oplossing kwamen om dit complexe bekistingsproject zo snel en efficiënt mogelijk te realiseren, tegen een erg marktconforme prijs. Er werd voor dit project 2 x 1.200 m2 bekistingsmateriaal ingezet. Dat zijn heel wat vrachtwagens, maar dat volume was voor PERI géén probleem. De kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid van de systemen waren ook mee doorslaggevend voor onze keuze. PERI stelde zich ook erg flexibel op, dacht proactief met ons mee en speelde naadloos in op situaties waarbij extra materiaal nodig was. De zeer nauwe en constructieve samenwerking met PERI zorgde ervoor dat een rigoureuze planning voor dit project te allen tijde gerespecteerd werd. Het resultaat mag gezien worden. Op het einde van de boorwerken in 2020 moet ook in de aankomstschacht van de tunnel een brilwand gemaakt worden. Die zal weliswaar veel kleiner van omvang zijn dan die we nu gemaakt hebben, maar hiervoor zullen we PERI zeker weer uitnodigen.”
Guy Vercruyssen
Works Manager bij DIMCO B.V en hoofduitvoerder voor COMOL5
Wilt u meer informatie?
Voor al je vragen kun je ons bereiken op +31 (73) 5 47 91 00 of mail naar info@peri.nl